شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

بلاگ نی نی های کوچولو

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

ارسال بار هوایی خارجی و حمل بار هوایی

پست هوایی و حمل بار هوایی خارجی از جمله عوامل با اهمیت در ارتباطات بین المللی و تجارت جهانی قلمداد می‌ شوند. در حال حاظر ارسال پست ها و بسته‌ های کوچک و بزرگ به صورت هوایی برای کسب‌ و کارها و افراد بسیار اهمیت دارد. در این مقاله، به بررسی اهمیت پست هوایی و حمل بار هوایی خارجی پرداخته خواهد شد و عوامل موثر در انتخاب این روش فرستادن کالا ها بررسی خواهند شد.

اهمیت پست هوایی و حمل بار هوایی خارجی

حمل و ارسال مرسولات به صورت هوایی به دلایلی همانند سرعت، امنیت، دسترسی به بازار های بین‌ المللی و کاهش زمان تحویل برای محصولات و خدمات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، در دنیای امروز که تجارت جهانی به سرعت در حال گسترش می باشد امکان ارتباطات و تبادل کالاها به صورت سریع و مؤثر از اهمیت بالایی برخوردار است.

واردات لاستیک از چین


عوامل تاثیرگذار در انتخاب پست هوایی و حمل بار هوایی خارجی

۱. سرعت تحویل: یکی از مزیت‌های اصلی حمل بار به صورت هوایی، سرعت تحویل آن میباشد. در زمان های اضطراری یا نیاز به تحویل فوری، انتخاب پست هوایی می‌تواند به مشتریان کمک نماید.

۲. امنیت: حمل بار به صورت هوایی اغلب با امنیت بیشتری همراه است. فرآیندهای امنیتی در فرودگاه‌ها و از طریق شرکت‌های حمل و نقل هوایی به منظور جلوگیری از وقوع سرقت یا خسارت به بار ها اجرا می‌ شوند.

۳. دسترسی به بازار های بین‌ المللی: حمل بار بصورت هوایی امکان دسترسی به بازارهای جهانی را به شرکت‌ها و تجار فراهم می‌کند. این امر می‌تواند به گسترش کسب‌وکار و افزایش فرصت‌های تجاری کمک نماید.

۴. کاهش زمان تحویل: از آن جایی که حمل بار به صورت هوایی باعث کاهش زمان تحویل می‌شود، مشتریان به سرعت محصولات خود را دریافت می‌کنند که این امر می‌تواند رضایت مشتری را افزایش بدهد.

چالش‌ها و راهکارهای پست هوایی خارجی

با وجود تمام مزیت های حمل بار به صورت هوایی، همچنان چالش‌ هایی نظیر هزینه‌های بالا و محدودیت در حمل بارهای بزرگ و سنگین وجود دارد. به منظور مواجهه با این چالش‌ها، استفاده از استراتژی‌ های بهینه در انتخاب بارها و مسیرهای حمل می‌ تواند مفید باشد.

نتیجه‌گیری: پست هوایی و حمل بار هوایی خارجی با اهمیت بالایی در تجارت جهانی و ارتباطات بین المللی همراه است. سرعت، امنیت، دسترسی به بازارهای جهانی و کاهش زمان تحویل از مزایای این روش حمل و ارسال مرسولات بصورت هوایی هستند. با توجه داشتن به چالش‌های موجود، استفاده از راهکارهای بهینه‌سازی می‌تواند به تجارت‌ها و شرکت‌ها کمک کند تا با کمترین مشکلات در این راه ادامه بدهند.

هزینه پست هوایی خارجی و حمل بار هوایی خارجی

جهت کسب اطلاعات بیشتر از هزینه پست هوایی خارجی و حمل بار هوایی خارجی با کارشناسان آتا اکسپرس در تماس باشید.

مهمترین ارور های یخچال دوو

ارور یخچال دوو یا همان کدخطای یخچال دوو را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا چنانچه نیازی به تعمیر یخچال دوو خود داشتید با اطلاعات از کدخطای نمایان شده بر روی صفحه نمایش یخچال دوو خود در حد توان به رفع عیب آن بپردازید ،

کد خطای F١ یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور F١ یخچال دوو : جریان برق در سنسوری که مربوط به فریزر است ، قطع شده و یا این که در آن اتصال کوتاه ایجاد شده است .
رفع عیب ارور F١ یخچال دوو : با تعمیرگاه نمایندگی های مجاز تماس بگیرید تا خطاهای یخچال دوو را برای شما رفع کنند .

کد خطای r١ یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور r١ یخچال دوو : جریان برق در سنسوری که مربوط به یخچال است ، قطع شده و یا این که در آن اتصال کوتاه ایجاد شده است .
رفع عیب ارور r١ یخچال دوو : سنسور یخچال را بررسی نمایید .

کد خطای rt یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور rt یخچال دوو : جریان برق در سنسور RT ، قطع شده و یا این که در آن اتصال کوتاه ایجاد شده است .
رفع عیب ارور rt یخچال دوو : سنسور RT را بررسی نمایید .

کد خطای d١ یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور d١ یخچال دوو : جریان برق در سنسور D ، قطع شده و یا این که در آن اتصال کوتاه ایجاد شده است .
رفع عیب ارور d١ یخچال دوو : با تعمیرگاه نمایندگی های مجاز تماس بگیرید تا خطاهای یخچال دوو را برای شما رفع کنند .

کد خطای dr یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور dr یخچال دوو : این خطا مربوط به میکروسوییچ در یخچال می باشد .
رفع عیب ارور dr یخچال دوو : یک بار در یخچال را باز و بسته کنید و در صورتی که تغییری حاصل نشد ، میکروسوییچ در یخچال را تعویض نمایید .

کد خطای dF یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور dF یخچال دوو : این خطا مربوط به میکروسوییچ در فریزر می باشد .
رفع عیب ارور dF یخچال دوو : یک بار در فریزر را باز و بسته کنید و در صورتی که تغییری حاصل نشد ، میکروسوییچ در فریزر را تعویض نمایید .

کد خطای dH یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور dH یخچال دوو : این خطا مربوط به میکروسوییچ در Home bar می باشد .
رفع عیب ارور dH یخچال دوو : یک بار در home bar را باز و بسته کنید و در صورتی که تغییری حاصل نشد ، میکروسوییچ در home bar را تعویض نمایید .

کد خطای F٣ یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور F٣ یخچال دوو : نقصی در بازگشت جریان از دیفراست وجود دارد .
رفع عیب ارور F٣ یخچال دوو : اگر که در یخچال برای بیشتر از یک دقیقه باز نمانده باشد ، دیفراست باید تعمیر شود .

کد خطای E٩ یخچال دوو fr-۶۶۰p

علت ارور E٩ یخچال دوو : این خطا به معنی پر بودن یخ است .
رفع عیب ارور E٩ یخچال دوو : ابتدا یخ های اضافی را خارج نمایید و در صورتی که علامت خطا محو نشد ، با نمایندگی های مربوطه برای اعزام تعمیرکار تماس بگیرید .

ارور یخچال دوو مدل FRS – ٣٣١۵

در مقاله ارور یخچال دوو به مدل fr-۶۶۰p همراه با دلایل ارور و رفع عیب آن در آرتا سرویس میپردازیم .

کد خطای E٢ یخچال دوو مدل frs-٣٣١۵

علت ارور E٢ یخچال دوو : سنسور محیط فریزر دچار ایراد شده است .
رفع عیب ارور E٢ یخچال دوو : جریان برق را در سنسور محیط فریزر برقرار کنید و اتصال کوتاه احتمالی به وجود آمده در آن را رفع کنید ‌.

کد خطای E۴ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E۴ یخچال دوو : سنسور اوپراتور دچار ایراد شده است .
رفع عیب ارور E۴ یخچال دوو : جریان برق را در سنسور اوپراتور برقرار کنید و اتصال کوتاه احتمالی به وجود آمده در آن را رفع کنید ‌.

کد خطای E۶ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E۶ یخچال دوو : فن فریزر دچار ایراد شده است .
رفع عیب ارور E۶ یخچال دوو : اگر که سیم های برق مربوط به فن دچار قطعی نشده بود ، فن فریزر را از نظر مکانیکی باز و بررسی نمایید ‌.

کد خطای E٩ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E٩ یخچال دوو : اختلالی در هیتر اوپراتور وجود دارد .
رفع عیب ارور E٩ یخچال دوو : هیتر اوپراتور را از نظر اتصال کوتاه چک کنید .

کد خطای E١۰ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E١۰ یخچال دوو : سنسور محیط بیرونی دچار ایراد شده است .
رفع عیب ارور E١۰ یخچال دوو : جریان برق را در سنسور محیط بیرونی برقرار کنید و اتصال کوتاه احتمالی به وجود آمده در آن را رفع کنید ‌.

کد خطای E١١ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E١١ یخچال دوو : فن کندانسور دچار ایراد شده است .
رفع عیب ارور E١١ یخچال دوو : اگر که سیم های برق مربوط به فن کندانسور دچار قطعی نشده بود ، فن کندانسور را از نظر مکانیکی باز و بررسی نمایید ‌.

کد خطای E١٣ یخچال دوو frs-٣٣١۵

علت ارور E١٣ یخچال دوو : این خطا به این معنی است که کمپرسور دچار قطعی شده است .
رفع عیب ارور E١٣ یخچال دوو : اتصالات سیم برق آن را چک کنید و در صورت نیاز آن را باز کرده و از نظر وجود اتصال کوتاه بررسی نمایید .

بررسی شرکت بنز

کمپانی دایملر- بنز ، با نام رسمی مرسدس بنز در سال ۱۹۲۶ پایه گذاری شد. این کمپانی نتیجه ی تلفیق دو شرکت خودرو سازی که خود از اولین شرکت های خودرو سازی بنزینی در جهان به حساب می آیند یعنی شرکت دایملر- موتورن – گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است. شرکت اول در سال ۱۸۹۰ توسط گاتلیب دایملر و ویلهم میباخ پایه ریزی شد. محل این شرکت واقع شده در ناحیه کن استات شهر اشتوتگارت بود. این شرکت نخستین کالاسکه با پیشران درون سوز را اختراع نمود که تاریخ نویسان کمپانی مرسدس بنز از آن به عنوان کالاسکه ی بدون اسب یاد می کنند. اندکی بعد شرکت دی ام جی نخستین اتومبیل چهار چرخ را با پیشران چهارضرب را تولید کردند و توانستند اولین خودروی خود را یک سال بعد وارد عرصه ی فروش کنند.این شرکت تا سال ۱۹۰۰ یعنی اندکی بعد از درگذشت دایملر به کار خود پایان داد.

بیشتر: ماشین شارژی مرسدس بنز benz

تاریخچه مرسدس بنز

اگر به خاطر وجود برخی از نابغه‌ها نبود، ممکن بود تولد و حیات صنعت خودروسازی سال‌ها به تعویق بیافتد. این نوابغ، بنز، دایملر و ویلهلم مایباخ نام داشتند که هرکدام به نوبه خودشان، کمک بزرگی نه تنها به صنعت خودرویی، بلکه به پیشرفت دنیا کردند.


آشنایی، دوستی و همکاری دایملر و مایباخ نقطه عطفی در سرگذشت این شرکت است، چرا که مایباخ بعدها به عنوان یک طراح با استعداد و ادامه دهنده مسیر دایملر، لطف بزرگی در حق کمپانی مرسدس بنز کرد.


در سال 1882، دایملر با خریداری یک ویلا، کارگاه مخصوص به خودش را راه‌ اندازی کرد. پس از مدتی مایباخ نیز به او ملحق شد و تمام تمرکز خود را بر روی ساخت موتوری گذاشتند که برای هر وسیله نقلیه‌ای مناسب و قابل استفاده باشد. تلاش‌های بی وقفه آن‌ها منجر به ساخت یک موتور تک سیلندر شد که امروزه با نام “ساعت پدربزرگ” (Grandfather Clock) شناخته می‌شود.


در سوی دیگر آلمان، کارل بنز به همراه دو تن از همکارانش به نام‌های مکس کسپر رز و فردریک ویلهلم اسلینگر، کمپانی Benz & Co. Rheinische Gasmotoren-Fabrik را بنیان‌گذاری کرد که بعدا در سال 1899، نام آن به Benz & Cie. تغییر یافت. آن‌ها توانستند با تلاش زیاد، تعداد کارکنان کمپانی خود را به 25 نفر برسانند و موقعیت کارخانه خود را به محلی بزرگ‌تر تغییر دهند. با وجود تمامی تلاش‌های بنز، رز و اسلینگر هیچ امیدی به آینده این کسب و کار نداشتند. رز پیش از جدایی از کارخانه و گروه، به بنز توصیه کرد که وقت خود را برای ساخت ماشین هدر ندهد. بعدها این کمپانی به بزرگترین کارخانه تولید موتور در آلمان تبدیل شد.


سال 1885، دایملر و مایباخ با استفاده از تجربیاتی که به هنگام ساخت ساعت پدربزرگ بدست آورده بودند، موفق شدند یک موتور تک سیلندر کوچکتر بسازند. آن‌ها با قرار دادن این موتور جدید بر روی یک دوچرخه درشکه شکل، موفق شدند “خودروی سواری دایملر” (Daimler Riding Car) را اختراع کنند که به اولین موتورسیکلت جهان تبدیل شد.


سال بعد، یعنی 1886، موفقیت کارخانه بنز به حدی رسیده بود که حالا بتواند بیشتر وقتش را صرف اختراع وسایل نقلیه موتوری کند. او موفق به اختراع موتوری می‌شود که می‌تواند نیروی لازم برای حرکت “وسیله نقلیه بدون اسب” او را تامین کند. او تصمیم گرفت برای موتور جدیدش، با دستان خودش یک وسیله نقلیه اختراع کند؛ بنابراین محصولی سه چرخ را طراحی کرد.


دستگاههای تصفیه آب خانگی دارای12 عیب عمده هستند

دریک تحقیق که بر روی 110 دستگاه تصفیه آب در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شد وبر اساس نتایج حاصل از تحقیقات در سایر مراکز ، دستگاههای تصفیه آب خانگی دارای12 عیب عمده به شرح زیر میباشند:

☯️🌹1. دستگاههای تصفیه آب در مکانیسم رقابتی شیمیائی حذف یونها ، ابتدا یونهای مفید(کلسیم منیزیم پتاسیم فلوراید روی و.. .) را حذف می کنند تا بتوانند سایر یونهای زیان آور(نیترات نیتریت و...)رابچنگ آورده و حذف کنند.

🌹2.مصرف کنندگان آب دستگاههای تصفیه آب خانگی از کیفیت آب مصرفی خود در عمل اطلاعی ندارند و دستگاه امکان آگاهی برای مصرف کنندگان از آب دستگاه تصفیه را فراهم نمیکند. درحالی که نصب 2 عدد آنالیزور EC در مسیر آب ورودی و خروجی هزینه زیادی در برابر کل هزینه تمام شده ندارد.


🌹3.باتوجه به حذف کلر در فیلتر سیاه کربن اکتیو دستگاه تصفیه ، شاهد رشد باکتریها دربخشهای دیگر دستگاه تصفیه آب می باشیم. چنانچه در تحقیق مشخص شد که در 22% موارد آب ورودی به دستگاه سالم بود ولی آب خروجی از دستگاه دارای آلودگی میکربی بود.

🌹4.مخازن ذخیره آب دستگاهها قابل شتشو نیست ومتاسفانه پس از مدتی لایه ای از باکتریها (بیوفیلم) در جداره مخزن مستقر و ایجاد آلودگی وتوکسین در آب میکند.این مخزن که گاه سالها شستشو نمی شوند، در صورت امکان دست کشیدن ویا رویت این لایه لزج بخوبی حس و قابل دیدن است.

🌹5. در صورت وجود باکتریهای آلاینده در آب ، در شرایط دمای گرم ومرطوب در زیر ظرفشوئی آشپزخانه ها(محل نصب دستگاه) وعدم وجود سرعت شستشو در فیلتر و مخزن تکثیر یافته ویک باکتری تبدیل به هزاران باکتری میگردد. سیاهی وتیرگی فیلترها را که افراد در زمان تعویض فیلتر مشاهده می نمایند عمدتا'' ناشی از همین تکثیر باکتریهاست.


🌹6. مشکل دیساسیون وتخریب و تجزیه بافت و پلیمر فیلترها و مواد آلی تکثیر یافته بر روی آنها و راه یابی آنها به آب آشامیدنی نیز مشکل دیگر یست که بحث مخاطرات آن نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

🌹7.تاخیر در تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی وعدم کارآئی و راندمان دستگاه مشکل دیگریست. در 22% موارد این مشکل مشاهده که افراد احساس نیاز به تعویض فیلتر ننموده ویا تعلل نموده و به همان آب خروجی نامناسب عادت کرده اند.

🌹8.وجود نوعی طعم وبو وحتی تلخی ناشی از حذف کامل املاح وبه نوعی دیونیزه شدن آب در آبهای تصفیه شده دستگاههای خانگی وبر هم خوردن بالانس یونها مشاهده و اکثر مصرف کنندگان این تغییر طعم را تجربه وتایید مینمودند ولی کم کم ذائقه آنها به همان آب دستگاه منزلشان عادت وسایر آبها را نامطلوب تلقی می کنند!

🌹9.نگاه سازمان جهانی بهداشت WHO به آب آشامیدنی, نگاهی تغذیه ای در تامین میکروالمانها وعناصر ضروری بدن است وهرگز منظور از آب آشامیدنی H2O خالص یا بدون یون نیست . آنهم در شرایطی که حذف املاح مفیدی همچون کلسیم ، منیزیم، فلوراید، و.... برای بدن و جامعه ای که درمعرض پوسیدگیهای دندانی و پوکی استخوان (استئوپروز) آنمی ، کمبود ید و .... قرار دارد ، خدمت محسوب نشده وآسیب زاست.



🌹 10. خرید و بهره برداری از دستگاههای تصفیه آب بنام سلامت وارتقائ بهداشت صورت میگیرد . درحالیکه جز تحمیل هزینه مالی ثمر دیگری برای خانواده ها ندارد.

🌹11. استفاده از دستگاههای تصفیه آب خانگی مصرف آب را افزایش میدهد. زیرا در عمل ، فیلترهای R.O آب را به 2 بخش آب کم یا بدون املاح ، و آب پر املاح تقسیم نموده و آب پر املاح مستقیما به خروجی فاضلاب رفته ومصرف کنندگان آب تبدیل شده به فاضلاب را نمی بینند...!!!

تحقیق: م. رجائی . مدرس دانشگاه

🌍❤️نکته:::: دستگاههای تصفیه آب خانگی برای مناطقی که جز آب دریا و یا آب شورآب آشامیدنی دیگری ندارندو یا آب لوله کشی شهری حاوی نیترات بالا دارند صرفا'' میتواند یک گزینه باشد.

❤️ همچنین صرفا'' برای خوشرنگ بودن چای آنهم درمناطقی که آب آنها (گچ) سختی بالاتر از500 میلی گرم در لیتر داشته باشند، آنهم برای چای ونه نوشیدن مناسب است ، و در سایر موارد توصیه نمی گردند و مخاطرات ومشکلاتی دارد که ذکر شد .

مطالب بیشتر: http://dastgahetasfiyeab.avablog.ir/

تنگه بسفر استانبول چه جذابیت‌هایی دارد؟

تنگه بسفر یکی از زیباترین تنگه‌های جهان است که در ترکیه قرار دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توریاب، برای سفر با تور نوروز استانبول بهتر است در تهران برنامه‌ریزی کنید که در چه منطقه‌ای از شهر استانبول هتل خود را انتخاب کنید تا برنامه سفر شما با تور ارزان ترکیه منظم شود.

پیشنهاد وب‌سایت گردشگری تور یاب یک منطقه‌ای است که بتوانید تاریخ و سنت و مراکز خرید را با نمایی از تنگه بسفر داشته باشید و آن منطقه طبیعتاً اطراف تنگه بسفر است.

برجسته‌ترین نقاط تنگه بسفر استانبول:

• بازار ادویه مصر

• باریکه اروپایی و آسیایی بسفر

• شاخ طلایی

• قلعه رومیلی و آناتولی

بازار مصر (ادویه)، استانبول (Spice Bazaar)

بازار مصری‌ها در استانبول که به بازار (ادویه) شناخته می‌شود در سال ۱۶۶۴ ساخته‌ شده است و در انتهای جنوبی پل گالاتا در نزدیکی اسکله کشتی امینونو قرار دارد و با عطر عجیب‌وغریب ادویه‌جات از شرق و غرب عالم پرشده است. ادویه‌جات ترشی‌جات، میوه‌های خشک، پنیر، سوسیس، مربا، آجیل و دانه‌ها، لوکوم (ترکی دلپذیر) و سایر خوراکی‌ها اکثر مغازه‌ها را پر می‌کنند، اگرچه جواهرات و سایر کالاهای پرحاشیه شروع به جابجایی کرده‌اند. جای تعجب نیست: Hasırcılar Caddesi، خیابان باریک بازار که در غرب ساختمان بازار قرار دارد، بسیار رنگارنگ است و مغازه‌های بیشتری نیز برای فروش ادویه‌جات ترشی‌جات، میان وعده‌ها و لوازم‌خانگی دارند. چند بلوک به سمت غرب در امتداد Hasircilar، مسجد رستم پاشا، یکی از بهترین مساجد کوچک معماری استانبول است. آسان‌ترین راه برای رسیدن به بازار مصر از سلطان احمد از طریق تراموا Kabataş-Bağcılar است.

بسفر یا تنگه بسفر، توسط ترک‌ها به‌عنوان تنگه استانبول شناخته‌ شده است، (به ترکی: استانبول BOGAZI) (به یونانی: Βόσπορος) تنگه است که مرز بین بخش اروپا (روملی) از ترکیه و بخش آسیایی آن (آناتولی) را از هم جدا می‌کند و باریک‌ترین تنگه جهان برای حمل‌ونقل و ناوبری بین‌المللی است، طول بسفر تقریباً ۳۰ کیلومتر است و حداکثر عرض آن در ورودی شمالی ۳۳۰۰ متر و حداقل عرض ۷۰۰ متر بین کندلی و آشیان و ۷۵۰ متر بین آنادولوهیزار و رومیلی‌ حصاری وجود دارد. عمق آن بین ۳۶ تا ۱۲۴ متر در میان رودخانه متغیر است.

بیشتر سواحل این تنگه به‌شدت پرجمعیت است، زیرا شهر استانبول (با جمعیت کلانشهر بیش از ۱۳ میلیون نفر) آن را تنگ می‌کند. مسجد آبی، ایا صوفیه، دلما باغچه، قلعه رومیلی حصا (که توسط مفتح فاتح قبل از فتح قسطنطنیه ساخته‌شده است) مشهورترین نقطه دیدنی بسفر است و عمارت‌های چشمگیر عثمانی برای تحسین از هر دو طرف تنگه بسفر وجود دارد. تعدادی از هتل‌ها زیبا و لوکس در کنار این آبراه مشهور در ترکیه و شهر استانبول ساخته‌ شده‌اند که می‌توان به هتل چراغان پالاس کمپینسکی (Ciragan Palace Kempinski) و یا اینکه هتل هیلتون بسفر (Hilton Bosphorus hotel) اشاره کرد که ابن دو هتل از هتل‌های لوکس این منطقه می‌باشند که می‌توانید در سایت تور یاب از آن‌ها بازدید و تور ارزان ترکیه خود را رزرو کنید هتل استانبول ادیشن (Rios Edition Hotel) انتخاب دیگری است که می‌توان در تور استانبول انتخاب کرد یکی از امکانات سکونت در این هتل‌های این منطقه دسترسی به تمام جاذبه‌های استانبول است. اقامت در تور استانبول در هتل‌های نزدیک این آبراه در استانبول با نمای رو به تنگه بسفر برای هر مسافر استانبول لذت‌بخش می‌باشد.

چرا چنین نیاز فوری به یک قلعه وجود داشت؟

در زمان سلطنت سلطان مراد دوم، امپراطوری عثمانی سعی در فتح شهر قسطنطنیه داشت. این تلاش ناموفق بود و این تا حدودی به این دلیل بود که بیزانسی ها ناوگان کشتی‌ها را برای محاصره بسفر ارسال کردند. هنگامی‌که فرزند سلطان، سلطان محمدم دوم در سال ۱۴۵۱ به تخت سلطنت رسید، بلافاصله دستور داد که این قلعه برای آماده‌سازی حمله دیگری به قسطنطنیه ساخته شود. قلعه روملی در استانبول در باریک‌ترین قسمت بسفر قرار دارد، همان‌طور که قلعه آناتولی در طرف مقابل است.

داشتن یک قلعه از هر طرف و به‌ویژه در باریک‌ترین قسمت، به‌طور عاملی به عثمانی‌ها اجازه می‌دهد تا ترافیک در بسفر را کنترل کنند. کنستانتین XI تلاش کرد تا یک توافق صلح واسطه بگذارد اما سلطان از این پیشنهاد امتناع ورزد و قلعه به‌سرعت تکمیل شد؛ و دستور داد که این قلعه باید به‌اندازه کافی قوی باشد که در برابر آتش دشمن مقاومت کند. درنتیجه دیوارها از ۵.۷۰ متر تا ۶.۵۰ متر ضخامت دارند. برای سربازانی که در قلعه مستقرشده بودند، تعدادی از خانه‌های چوبی به‌عنوان محل اسکان خدمت می‌کردند. سلطان همچنین درخواست کرده بود که در داخل مجتمع مسجدی کوچک وجود داشته باشد که مساحت آن در حدود ۳۱۲۰۰ مترمربع باشد.

علاوه بر این، یک مخزن زیرزمینی در زیر مسجد وجود داشت که آب را با استفاده از سه چشمه دیواری، برای کسانی که در این قلعه زندگی می‌کردند، تأمین می‌کرد. در سال ۱۵۰۹ زلزله بزرگی‌بخش‌هایی از قلعه را ویران کرد، اما خیلی زود تعمیر شد. بار دیگر در سال ۱۷۴۶ براثر آتش‌سوزی آسیب دید اما در سال ۱۷۶۱ دوباره تعمیر شد در سال ۱۹۵۵ یک پروژه بزرگ مرمت آغاز شد و کار برای تکمیل آن سه سال طول کشید. امروز قلعه روملی در استانبول یک موزه ملی است و همچنین در طول تابستان برای تعدادی کنسرت از آن به‌عنوان یک تئاتر روباز در قیمت تور استانبول استفاده می‌شود.

معرفی استان آنتالیا در جنوب ترکیه

استان آنتالیا در جنوب ترکیه، یک مرکز توریستی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توریاب، شمال و شرق آنتالیا، بوردور، ایسپارتا قونیه در غرب و استان‌های مرسین و موگلا وجود دارد و جنوب آنتالیا با دریای مدیترانه احاطه شده و سالانه مسافران زیادی با تور آنتالیا به آنجا مسافرت می‌کنند. معنی اسم آنتالیا خوابگاه آتالوس است و توسط آتالوس تأسیس‌ شده است. پس از پایان پادشاهی پرگامون (۱۳۳ پیش از میلاد)، این شهر مدتی مستقل ماند و سپس به دست دزدان دریایی درآمد. قبل از میلاد در سال ۷۷، سردار سرویوس ایزوریکوس به قلمرو روم آن را اضافه کرد. قبل از میلاد در سال ۶۷، این پایگاه برای نیروی دریایی پومپئوس شد. هادریانوس در سال ۱۳۰ میلادی از آنتالیا بازدید کرد، که این امر باعث توسعه شهر و رشد گردشگری تور ارزان قیمت آنتالیا شد. آنتالیا که در زمان حکومت بیزانس به‌عنوان مرکز اسقفها دیده می‌شد، پس از به دست گرفتن ترک‌ها، پیشرفت بزرگی را نشان داد. از آنجا که شهر مدرن روی شهرک باستانی ساخته‌ شده، خرابه‌های باستانی به‌ندرت در آنتالیا دیده می‌شود. اولین ویرانه‌ای که دیده می‌شود بخشی از آبشار بندرگاه است که به بندر قدیمی و یا کالیچی معروف است و دیوار اطراف بندرگاه هنوز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

Kaleiçi (به معنی «درون دیوارهای شهر») است که شما مسافر تور آنتالیا از طریق دروازه هادریان، بندر، مسیرهای منتهی به برج ساعت، وارد دنیای این دیوارهای باستانی می‌شوید. محله قدیمی آنتالیا بسیار بزرگ نیست اما به‌ اندازه کافی بزرگ است که بتوانید در آن گردش کنید. تازه اخیراً مرمت و بازسازی در کالاییچی اتفاق افتاده و حتی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تغییراتی در آن ایجاد شده است. Belediye (شورا) اکنون مناسب دیده است که نام خیابان‌ها و شماره‌ها را در محل وقایع قرار دهد. نقشه‌های منطقه کوچک نشان می‌دهد «شما اینجا هستید». با این‌ وجود، وقتی سرگردان در این خیابان‌های باریک و سنگفرش هستیم، دائماً گم می‌شویم. واقعاً قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی بسیار دلپذیر است. هر طرف توسط مسکن‌های دوره عثمانی محافظت می‌شد. برخی از آن‌ها به زیبایی به شکوه سابق خود بازمی‌گردند، در حالی‌ که برخی دیگر با صبر و شکیبایی در انتظار نوبت خود تا بازسازی شوند. برخی از ساختمان‌ها خانه‌های خصوصی هستند و برخی دیگر به حیاط‌های مرکزی به هتل‌های بوتیک تبدیل‌ شده‌اند. هتل‌های کوچک‌تری مانند Dantel برای افرادی که در جستجوی قیمت تور آنتالیا هستند، مناسب می‌باشند و همان‌طور که انتظار دارید، تعداد زیادی مغازه سوغات و کافه و رستوران وجود دارد که متناسب با همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها باشد. بسیاری از مکان‌های مورد علاقه ما برای خوردن و نوشیدن در آنتالیا در منطقه کالاییچی است. پردیس‌های بزرگ دانشگاه آنتالیا دانشجویان از سراسر ترکیه را به خود جلب می‌کند و Kaleiçi منطقه‌ای است که بسیاری از آن‌ها دوست دارند در اوقات فراغت خود فرود بیایند. ترمیم در Kaleiçi در حال انجام است. از چرخاندن یک‌گوشه و دیدن ساختمان‌های نیمه ویران تعجب نکنید. متأسفانه، برخی با قاب‌های چوبی ناامن شدند.

کاوش‌های باستان‌شناسی در آنتالیا و منطقه ثابت کرد، ۴۰ هزار سال پیش مردم در آنتالیا زندگی می‌کردند. این منطقه از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد جایگاه هیتیت، پامفیلیا، لیکیا، قلیسیا و ایالت‌های شهر مانند پارس، اسکندر بزرگ و جانشین وی آنتیگونوس، بطلمیس، سلوکوس، پرگاموم تحت مدیریت پادشاهی بودند. بعدها، دولت روم سلطنت کرد. نام باستانی آنتالیا پامفیلیا بود. امروزه آنتالیا دارای موزه‌های فرش‌های ترکی که مهم‌ترین موزه‌های اروپا امروزی را تزئین می‌کنند می‌باشد که سالانه توریست‌های زیادی با تور آنتالیا بخش بزرگی از فرهنگ موسیقی معاصر از این دوران به ارث می‌رسند. بزرگ‌ترین شاعران شعر و موسیقی ترکی ترکیه مانند Karacaoğlan و Dadaloğlu نمایندگان این فرهنگ هستند.


در آنتالیا می‌توان همه غذاهای جهان را در هتل‌ها و رستوران‌های توریستی یافت؛ اما تخصص‌های محلی عبارت‌اند از: کباب، کباب تندوری، کله (گندم، لوبیا، نخود و لوبیای پهن)، گوشت گوجه‌فرنگی، هبیش، آراپاسی است آب‌وهوا مدیترانه در آنتالیا حاکم است، زمستان‌های معتدل و بارانی است، تابستان‌ها گرم و خشک است. حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی و دریایی ارائه‌ شده است. فرودگاه آنتالیا برای ترافیک هوایی بین‌المللی باز است.

منبع: تور لحظه آخری

معرفی استان آنتالیا در جنوب ترکیه

استان آنتالیا در جنوب ترکیه، یک مرکز توریستی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توریاب، شمال و شرق آنتالیا، بوردور، ایسپارتا قونیه در غرب و استان‌های مرسین و موگلا وجود دارد و جنوب آنتالیا با دریای مدیترانه احاطه شده و سالانه مسافران زیادی با تور آنتالیا به آنجا مسافرت می‌کنند. معنی اسم آنتالیا خوابگاه آتالوس است و توسط آتالوس تأسیس‌ شده است. پس از پایان پادشاهی پرگامون (۱۳۳ پیش از میلاد)، این شهر مدتی مستقل ماند و سپس به دست دزدان دریایی درآمد. قبل از میلاد در سال ۷۷، سردار سرویوس ایزوریکوس به قلمرو روم آن را اضافه کرد. قبل از میلاد در سال ۶۷، این پایگاه برای نیروی دریایی پومپئوس شد. هادریانوس در سال ۱۳۰ میلادی از آنتالیا بازدید کرد، که این امر باعث توسعه شهر و رشد گردشگری تور ارزان قیمت آنتالیا شد. آنتالیا که در زمان حکومت بیزانس به‌عنوان مرکز اسقفها دیده می‌شد، پس از به دست گرفتن ترک‌ها، پیشرفت بزرگی را نشان داد. از آنجا که شهر مدرن روی شهرک باستانی ساخته‌ شده، خرابه‌های باستانی به‌ندرت در آنتالیا دیده می‌شود. اولین ویرانه‌ای که دیده می‌شود بخشی از آبشار بندرگاه است که به بندر قدیمی و یا کالیچی معروف است و دیوار اطراف بندرگاه هنوز وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

Kaleiçi (به معنی «درون دیوارهای شهر») است که شما مسافر تور آنتالیا از طریق دروازه هادریان، بندر، مسیرهای منتهی به برج ساعت، وارد دنیای این دیوارهای باستانی می‌شوید. محله قدیمی آنتالیا بسیار بزرگ نیست اما به‌ اندازه کافی بزرگ است که بتوانید در آن گردش کنید. تازه اخیراً مرمت و بازسازی در کالاییچی اتفاق افتاده و حتی از اوایل دهه ۲۰۰۰ تغییراتی در آن ایجاد شده است. Belediye (شورا) اکنون مناسب دیده است که نام خیابان‌ها و شماره‌ها را در محل وقایع قرار دهد. نقشه‌های منطقه کوچک نشان می‌دهد «شما اینجا هستید». با این‌ وجود، وقتی سرگردان در این خیابان‌های باریک و سنگفرش هستیم، دائماً گم می‌شویم. واقعاً قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی بسیار دلپذیر است. هر طرف توسط مسکن‌های دوره عثمانی محافظت می‌شد. برخی از آن‌ها به زیبایی به شکوه سابق خود بازمی‌گردند، در حالی‌ که برخی دیگر با صبر و شکیبایی در انتظار نوبت خود تا بازسازی شوند. برخی از ساختمان‌ها خانه‌های خصوصی هستند و برخی دیگر به حیاط‌های مرکزی به هتل‌های بوتیک تبدیل‌ شده‌اند. هتل‌های کوچک‌تری مانند Dantel برای افرادی که در جستجوی قیمت تور آنتالیا هستند، مناسب می‌باشند و همان‌طور که انتظار دارید، تعداد زیادی مغازه سوغات و کافه و رستوران وجود دارد که متناسب با همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها باشد. بسیاری از مکان‌های مورد علاقه ما برای خوردن و نوشیدن در آنتالیا در منطقه کالاییچی است. پردیس‌های بزرگ دانشگاه آنتالیا دانشجویان از سراسر ترکیه را به خود جلب می‌کند و Kaleiçi منطقه‌ای است که بسیاری از آن‌ها دوست دارند در اوقات فراغت خود فرود بیایند. ترمیم در Kaleiçi در حال انجام است. از چرخاندن یک‌گوشه و دیدن ساختمان‌های نیمه ویران تعجب نکنید. متأسفانه، برخی با قاب‌های چوبی ناامن شدند.

کاوش‌های باستان‌شناسی در آنتالیا و منطقه ثابت کرد، ۴۰ هزار سال پیش مردم در آنتالیا زندگی می‌کردند. این منطقه از سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد جایگاه هیتیت، پامفیلیا، لیکیا، قلیسیا و ایالت‌های شهر مانند پارس، اسکندر بزرگ و جانشین وی آنتیگونوس، بطلمیس، سلوکوس، پرگاموم تحت مدیریت پادشاهی بودند. بعدها، دولت روم سلطنت کرد. نام باستانی آنتالیا پامفیلیا بود. امروزه آنتالیا دارای موزه‌های فرش‌های ترکی که مهم‌ترین موزه‌های اروپا امروزی را تزئین می‌کنند می‌باشد که سالانه توریست‌های زیادی با تور آنتالیا بخش بزرگی از فرهنگ موسیقی معاصر از این دوران به ارث می‌رسند. بزرگ‌ترین شاعران شعر و موسیقی ترکی ترکیه مانند Karacaoğlan و Dadaloğlu نمایندگان این فرهنگ هستند.


در آنتالیا می‌توان همه غذاهای جهان را در هتل‌ها و رستوران‌های توریستی یافت؛ اما تخصص‌های محلی عبارت‌اند از: کباب، کباب تندوری، کله (گندم، لوبیا، نخود و لوبیای پهن)، گوشت گوجه‌فرنگی، هبیش، آراپاسی است آب‌وهوا مدیترانه در آنتالیا حاکم است، زمستان‌های معتدل و بارانی است، تابستان‌ها گرم و خشک است. حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی و دریایی ارائه‌ شده است. فرودگاه آنتالیا برای ترافیک هوایی بین‌المللی باز است.

منبع: تور لحظه آخری

تفریحات سالمندان در جزیره‌ کیش

اگر مانند من دوران بازنشستگی خود را می‌گذرانید و در شهرهای کشور دنبال یک محیط راحت و امن با آب و هوای خوب هستید حتما سفر به جزیره‌ کیش و زندگی در این جزیره یکی از موارد دلخواه شما خواهد بود تجربه‌ ایده عال از یک سفر خوب خانوادگیو دوران کهنسالی است. به طوری که تمامی اعضای خانواده، در هر سن و سالی میتوانند شما را برای زندگی در جزیره کیش یاری دهند باشند تا از تور کیش و سفر به این جزیره و حتی اقامت لذت ببرید.

اگر جزیره‌ی زیبای کیش را برای سفر کردن در طول تعطیلات خود انتخاب کرده اید، باید بدانید که قطعا یکی از بهترین گزینه‌های سفر را برگزیده‌اید. این جزیره‌ی زیبا و خوش آب و هوا، در میان آب‌های گرم و نیلی رنگ خلیج فارس، یکی از بهترین، زیباترین، و مدرن‌ترین مراکز تفریحی و سرگرمی در سراسر خاورمیانه است. در این جزیره، انواع تفریحات مدرن برای مسافران و گردشگران تور ارزان کیش وجود دارد که آنان را از سفر کردن به خارج از کشور، برای تجربه‌ی تفریحات مدرن، بی‌نیاز می‌کند. در جزیره‌ی کیش، برای تمامی افراد، در هر سن و سالی که باشند، و برای مسافرانی با متفاوت‌ترین سلیقه‌ها، تفریح و سرگرمی و جاذبه وجود دارد.

برای بانوان و آقایان هم در جزیره‌ی کیش تفریحات مناسب آقایان و نیز تفریحات مناسب بانوان وجود دارد که سفر به این جزیره را برای آنان به یک سفر عالی و خوش و خاطره انگیز تبدیل می‌کند. اما اگر در بین همسفران خود، با سالمندان همراهی کنید، در این جزیره‌ی زیبا، به همان اندازه که تفریحات پرهیجان برای جوانان وجود دارد، برای سالمندان نیز سرگرمی‌های مناسب سن آن‌ها وجود دارد که قطعا از تجربه‌ی آن‌ها لذت خواهند برد.

از خدمات ماساژ در جزیره‌ کیش، استفاده کنید!

اگر به همراه سالمندان به جزیره‌ی کیش سفر می‌کنید، بدانید که یکی از بهترین و مناسب‌ترین تجربیاتی که به رفع خستگی و باز یافتن انرژی آنان در این جزیره کمک می‌کند، ماساژ در جزیره‌ کیش می‌باشد. در جزیره‌ی کیش، تقریبا در همه‌ی سواحل و پلاژها و پارک‌های آبی، خدمات ماساژ تراپی در انواع مختلفی وجود دارد که علاوه بر سالمندان، برای تمامی افراد در هر سن و سالی مناسب است. خدمات ماساژ در جزیره‌ی کیش، توسط افراد مجرب و ماهر در این زمینه صورت می‌گیرد، پس قطعا از این تجربه، لذت فراوانی خواهید برد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت. برای استفاده از خدمات ماساژ درمانی در جزیره‌ی کیش، می‌توانید به مکان‌هایی چون پلاژ آقایان، پلاژ بانوان، و پارک آبی اوشن مراجعه کنید و خستگی سفر را از تن خود به در کنید.

01

قایق سواری، تفریح آرام و لذت بخش

در جزیره‌ی کیش، انواع قایق‌های مختلف برای مسافران و گردشگران این جزیره وجود دارد. همچون قایق موتوری، پدالی، پارویی و .‌.. قایق سواری تفریحی است که شما برخلاف دیگر تفریحات آبی در کیش می‌توانید شدت هیجان و سرعت آن را خودتان انتخاب کنید. به طوری که هم بتوانید بر روی سطح آب، جزیره و چشم انداز زیبای آن را تماشا کنید و هم یک تفریح آرام و مناسب برای سالمندان را تجربه کنید.

بیشتر:

تور در استانبول

بازدید از باغ پرندگان

در جزیره‌ی کیش، یکی از مکان‌هایی که برای تمامی سنین و سلیقه‌ها به ویژه برای کودکان و سالمندان مناسب است، باغ پرندگان جزیره‌ کیش می‌باشد. این مکان زیبا، محل زندگی انواع و اقسام مختلف پرندگان با نژاد‌ها و ملیت‌های متفاوت است. این پرندگان زیبا، از سراسر دنیا و کشورهای مختلفی جمع‌آوری شده‌اند و برای بازدیدکنندگان در این باغ زیبا و سرسبز گرد هم آمده اند. در طول گشت و گذار در جزیره‌ی کیش، در هر سن و سالی که هستید، حتما از این باغ زیبا بازدید کنید و خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید.

بازدید از کشتی آکواریوم کیش

از آنجا که احتمالا راه رفتن در مدت طولانی، مورد پسند سالمندان نیست، پس بهتر است بازدید از اماکن مختلف به گونه‌ای باشد که آنان مجبور نباشند مسافت‌های زیادی را طی کنند. کشتی آکواریوم کیش یکی از سرگرمی‌ها و تفریحاتی است که سالمندان می‌توانند با نشستن روی صندلی، به راحتی از حیات جانوری زیبا و چشم نواز جزیره‌ی کیش در میان آب‌های خلیج فارس، به طور مستقیم بازدید کنند و از این‌ همه زیبایی و شگفتی لذت ببرند.بیشتر

تعبیر "طریق ورزیدن"

روندگان طریقت ره بلا سپرند

رفیق عشق چه غم دارد از نشیب و فراز

(روندگان طریقت ره بلا ورزند...)

#حافظ

#غرایب_حافظ

تعبیر "طریق ورزیدن" که همان "راه ورزیدن" حافظ است، از باب نمونه، در این بیت عطار نیز آمده است:


طریق صوفیان ورزم ولیکن از صفا دورم

صفا کی باشدم چون من سر خمار می‌دارم


#عطار

ای دیدنت آسایش و خندیدنت آفت

ای دیدنت آسایش و خندیدنت آفت

گوی از همه خوبان بربودی به لطافت


ای صورت دیبای خطایی به نکویی

وی قطره ی باران بهاری به نظافت


هر ملک وجودی که به شوخی بگرفتی

سلطان خیالت بنشاندی به خلافت


ای سرو خرامان گذری از در رحمت

وی ماه درفشان نظری از سر رأفت


گویند برو تا برود صحبتت از دل

ترسم هوسم بیش کند بعد مسافت


ای عقل نگفتم که تو در عشق نگنجی

در دولت خاقان نتوان کرد خلافت


با قد تو زیبا نبود سرو به نسبت

با روی تو نیکو نبود مه به اضافت


آن را که دلارام دهد وعده کشتن

باید که ز مرگش نبود هیچ مخافت


صد سفره دشمن بنهد طالب مقصود

باشد که یکی دوست بیاید به ضیافت


شمشیر ظرافت بود از دست عزیزان

درویش نباید که برنجد به ظرافت


سعدی چو گرفتار شدی تن به قضا ده

دریا در و مرجان بود و هول و مخافت


💞 #سعدی 💞

123